3/15/2012

King Size Heart, Coeur super géant






Yesterday while doing some research for the listing for my boutique of this vintage Easter card, I read something pretty amazing. During World War II, Mr Norcross (who founded in the mid 20's his company of greetings cards) replaced his employees that went to serve in the armee by members of their families (wives, mothers and sisters). I don't know if this was something that a lot business owners did during that time, but I'm pretty sure it's not something very commun these days...

Hier, alors que je faisais des recherches pour inscrire dans ma boutique cette carte rétro de Pâques, j'ai lu quelque chose d'étonnant. Durant la Deuxième Guerre mondiale, M. Norcross (qui a fondé au milieu des années 20 sa compagnie de cartes de voeux) a remplacé ses employés partis pour la guerre par des membres de leur famille (épouse, mère et soeur). J'ignore si beaucoup de chefs d'entreprise de cette époque ont fait la même chose, mais je doute pas mal que ce soit très courant de nos jours...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Related Posts with Thumbnails