1/25/2011

Piano lessons, Leçons de piano





The girls have started piano lessons. I'm happy to see that they are very motivated (for now...). I'm hoping that learning to read music will help them with their reading abilities. My oldest daughter has difficulties and may be dyslexic. My youngest has just started learning to read and it isn't the easiest thing for her. The speech therapists I talked to think it is a good idea but didn't know about any studies that showed that it could help. Anyway their having fun and being able to play an instrument is wonderful.

Mes filles ont commencé à apprendre le piano. Je suis bien heureuse de voir qu'elles sont très motivées (pour l'instant...). J'espère qu'apprendre à lire la musique les aidera à développer leurs habilités pour la lecture. Ma plus vieille a des difficultés et est peut-être dyslexique. Ma plus jeune a commencé à lire cette année et ce n'est pas la chose la plus facile pour elle. Les orthophonistes à qui j'ai parlé pensent que c'est une bonne idée, mais ne connaissent aucune étude qui prouve que cela peut aider. Peu importe, elles s'amusent et savoir jouer d'un instrument est formidable.



The girls are learning with my old lessons book (first printed in 1945).

Les filles apprennent avec mon vieux cahier de leçons (première édition en 1945) .




2 commentaires:

  1. That's wonderful! One of my New Year's resolutions was to teach my kids to play the piano - but I haven't started yet...

    RépondreSupprimer
  2. The year isn't over.. Bonne chance. I don't know if I would have the patience to teach them myself.

    RépondreSupprimer

Related Posts with Thumbnails